2012

Då var ytterligare ett år till ända. Ett bra år på många sätt. Jämfört med den här tidpunkten förra året har jag kommit en bra bit på vägen mot det liv jag vill ha. Här kommer en liten enkät, en sammanfattning för min egen skull, och för den som kan tänkas intresserad.

Image

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Ja ganska mycket. Jobbade på en tidning till exempel. Körde bil. Kuggade en tenta. Badade bastu “på riktigt”. Såg en älg live (djurpark gills inte). Sjöng i kör.

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag brukar inte ha nyårslöften, så näe.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja! Fina Helen fick en liten flicka. Jag tror att fler av mina vänner blev föräldrar, men jag kommer inte på någon just nu.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja min vovvehund =(

5. Vilka länder besökte du? 
Amerikat.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? 
Lite självdisciplin kan man ju alltid önska.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du att minnas? 
Den 6 januari.

8. Vad var din största framgång 2012? 
Hur mäter man en framgång? Jag jobbade i Florida en månad, det var ganska hippt. Jag hade praktik, fick jobba lite extra och säkrade dessutom långpraktiken på Sundsvalls Tidning.

9. Största misstaget? 
Att jag inte vågade tro mer på mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Hm njäe tror inte det. Lite förkyld i våras bara.

11. Bästa köpet? 
Ny säng! Mycket najs. Och kanske min julgran från Ikea.

12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Sängen. Så värt dock!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Att jag fick spendera så mycket tid med fantastiska människor.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? 
Message – Hysterica
Euphoria – Loreen
Shoreline – Anna Ternheim
Call Me Maybe – Carly Rae Jepsen
I Don’t Know – Jacob Jeffries Band
What Makes You Beautiful – One Direction
Sweet As Whole – Sara Bareilles
Somebody that I used to know – Gotye

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Bloggat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Köpt böcker..

18. Hur tillbringade du julen? 
Med finaste familjen Vesterlund i Sönnsvall.

19. Blev du kär i år? 
Japp.

20. Favoritprogram på TV?
Svenska Hollywoodfruar, Vem Vet Mest, Homeland & Mysteriet på Greveholm.

21. Bästa boken du läste i år? 
Tana Frenchs böcker och Now you see me (SJ Bolton).

22. Största musikaliska upptäckten?
Upptäckt Coldplay på riktigt. Christina Perri. Petra Marklund.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Lampor till lägenheten. Och världens finaste tavla.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Inte direkt.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
Gick i skolan och gjorde tv. Hängde med världens bästa Jenniffer.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre? 
Jadå.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? 
Bekvämt och chill. Henrik tycker det ser genomtänkt ut men det vetetusan.

29. Vad fick dig att må bra? 
Människor. Lovewell. Kärlek.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Måns som vanligt.

31. Vem saknade du? 
Alla som bor långt borta.

32. De bästa nya människorna du träffade? 
Henrik och hans familj. Alla nya Lovewell-människor. Alla på STs redaktion.

Ser fram emot 2013 med allt det kan innebära!

Leave a comment